10 november 2017

När jag fyllde 23

För två helger sedan åkte jag och Sebbe från vintriga Åbo upp till ett ännu vintrigare Österbotten. Det kändes precis som mitten av januari när jag gick upp för gården där hemma och såg pulkbacken helt snötäckt. Lite fint var det ju nog, trots att snö i oktober känns lite för tidigt. Helgen där hemma fick iallafall bilen min vinterringar och jag själv firade min kommande födelsedag med familj och kaka. Det hör ju liksom till.



Måndagen efter, närmare bestämt den 30 oktober, fyllde lilla jag år. Jag jobbade morgonskifte på jobbet och när jag kom hem möttes jag av Sebbe och fina presenter. Där i presenthögen låg bland annat en bok och en poster jag sådär i förbifarten nämnt att jag tycker är otroligt fin. Som han lyssnat alltså!



Efter presentöppningen styrde vi stegen in mot stan och Pizzeria Dennis. Vi hade nämligen bestämt att fira min födelsedag med en middag och passligt nog gick vi dit samtidigt som solen gick ner, så en fin solnedgång fick vi också se.



Jag har endast ätit på Dennis en gång tidigare och var då sådär lagom nöjd med både maten och servicen. Men nu minsann var det utmärkt service och otroligt goda pizzor som vi blev serverade. MUMS. Med tanke på att det var måndag var restaurangen rätt så tom också vilket gjorde middagen så mycket mysigare. Så där satt vi i någon timme och njöt av våra pizzor och varandras sällskap tills vi tackade för oss och gick hem till mockarutor och filmkväll. Lugna och mysiga födelsedagar som denna är ju nog det bästa! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar