8 januari 2018

Om nyår, en lunch och bio

Nu är det en vecka sedan det var nyårsafton och det nya året skålades in. Jag och Sebbe började den kvällen med middag och någon timme senare kom Jarina och Markus över till oss. Vi spelade spel, åt tiramisu och chips, skrattade massor(vilket också syns i bilden nedan) och drack goda drinkar tills klockan närmade sig midnatt och vi styrde stegen ner mot ån.



När tolvslaget kom lystes himlen upp av en raket finare än den andra och vi kramade om varandra och önskade gott nytt år. Mer eller mindre spontant drog vi sedan vidare till skärgådsbaren och dansade hela natten lång och gick på morgonkvisten hem i ett snövitt åbo. Vilken kväll alltså, lätt bästa utgången på länge och den absolut roligaste starten på det nya året!



I torsdags efter jobbet gick jag iväg till Pure Hero för att luncha med Jarina och Petra. Jag har endast varit där en gång tidigare och åt då en riktigt god kakbit, men lunchen vi tog nu var bara helt okej. Det jag åt var iallafall deras falafelbullar och sen salladsbuffén till det. Som sagt helt okej, men inget speciellt.



Efter lunchen var vi sugna på något gott och ett lite mysigare ställe att prata på så vi vandrade iväg till Roberts coffe. Där beställde vi varsin varm dryck och själv testade jag på en mocha med smak av apelsin och vitchoklad. Lite speciellt men gott. Där satt vi i någon timme och beundrade det renoverade cafét och catchade upp om allt sånt som hänt här senast. En vanlig, mysig tjejfika med andra ord.



I fredags hade jag min efterlängtade lediga dag, med sovmorgon! Efter 5 morgonskiften och en rejäl utgång kan ni ju gissa hur trött jag har varit haha. Den här morgonen var det äntligen också dags att använda mitt nya våffeljärn som jag fick i julklapp. Så till morgonmål den dagen gjorde vi våfflor och åt det tillsammans med grädde och mommos egengjorda jordgubbssylt. Så gott!



Den eftermiddagen strosade jag runt en stund på stan och sedan mötte jag upp Sebbe igen för att gå och se filmen Solsidan på bio. Jag skrev ju i min årslista att jag önskar att jag gått mer på bio ifjol, för det är ju så roligt, så nu i år kanske det blir bio lite oftare då. Filmen var iallafall bra och det var så mysigt att sitta där i salen och skratta ikapp med alla andra och äta popcorn, för det är ju typ det allra bästa med bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar